“We willen inspireren en verrassen. Iedereen laten zien wat Qatar Airways te bieden heeft: toegang tot 160 bestemmingen over de hele wereld. Op een vernieuwende en creatieve manier, ‘Like Never Before’” aldus H.E. Akbar Al Baker, CEO van Qatar Airways.
In de film volgen we de reis van een gezin en zien we hoe Qatar Airways hun reis transformeert tot iets magisch. Alles wat het gezin onderneemt, wordt een ervaring als nooit tevoren. Van de romantische straten van Parijs en de ijsbaan in New York naar de drukte van Hong Kong. Maar ook het comfort en de rust van Qatar Airways’ A380 lounge en de verrassende mix van traditie en moderniteit in Doha, de basis van de luchtvaartmaatschappij. De film eindigt met het gezin in hun comfortabele Qsuite, in slaap vallend in hun award-winning flatbed.
De film is anders dan eerdere campagnes van Qatar Airways. “Reizen is in alle opzichten een droom, een magische fantasie. Daarom wilden we een film in de stijl van Hollywood, die niet zou misstaan op het witte doek,” vertelt Salam Al Shawa, senior vice president van Qatar Airways’ marketing en communicatie.
‘The World Like Never Before’ werd bedacht en gecreëerd door 180 Kingsday – lead agency van Qatar Airways – en geproduceerd door het iconische productiebedrijf RSA Films (Ridley Scott Associates) uit Londen. De prachtig vormgegeven art direction biedt dezelfde 5-sterrenervaring als Qatar Airways. Het set design, de special effects en soepele choreografie zijn eerder te vergelijken met een Hollywood-film dan een commercial van een luchtvaartmaatschappij. Er werd gefilmd voor het grootste greenscreen van Europa met een echte ijsbaan en ontelbaar veel handgemaakte, gedetailleerde decorstukken en props. De productie werd geleid door regisseur Ben Scott (RSA Fims), director of photography John Mathieson (genomineerd voor twee Oscars voor ‘Gladiator’ en ‘The Phantom Of The Opera’) en productiedesigner Jonathan Lee (‘Star Wars Episode 2’ en ‘Elizabeth’). De post-productie werd gedaan door MPC in Amsterdam en Londen, bekend van ‘The Greatest Snowman’, ‘Jungle Book’ en ‘The Lion King’.
Kalle Hellzen, executive creative director van 180 Kingsday, is trots op deze samenwerking: “Qatar Airways is een bijzonder merk dat bijzondere ervaringen maakt. Ik ben trots op de manier waarop ambitie, talent en teamwork samen kwamen in deze campagne. Dit zet de toon voor de evolutie van het merk.”
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!