Audi kiest na een pitchtraject voor Dept als lead agency voor de Nederlandse markt. Het bureau laat weten de opdracht te krijgen om ‘Nederland te veroveren’ door het Duitse automerk in de markt te zetten als premium en progressief merk. De introductie van de nieuwe volledig elektrische modellen van Audi moet hierbij helpen.
Lokale merkstrategie
De eerste campagne wordt volgens het bureau na de zomer uitgerold. René Verbong, executive creative director bij Dept vertelt dat het bureau niet kan wachten om met Audi de lokale merkstrategie verder uit te werken en Nederland te inspireren met campagnes waar ‘je niet zomaar aan voorbij rijdt’.
Creatieve combinatie
Frank Siemerink, manager marketing & communication bij Audi geeft aan dat de keuze voor Dept als lead agency er één is voor de lange termijn. ‘We hebben heel bewust voor Dept gekozen omdat zij exact aanvoelen waar we met het merk Audi heen willen. Dept heeft tijdens de pitch zeer overtuigend bewijs geleverd dat ze begrijpen hoe je een premium merk in de volle breedte en via alle kanalen kunt neerzetten, waarbij de creatieve combinatie van digital focus en merkbeleving de doorslag gaf.’
Lees ook: 'Wie zijn wij om te zeggen dat het onmogelijk is, alleen omdat het nog niet is uitgevonden'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!