Bureaus / OCTOBER 9, 2024 16:30 Het bureaumodel is niet dood AI is de nieuwe 'agency killer', de zoveelste. Philip Kok betoogt waarom er altijd overlevers zijn en welke bureaus de grootste kans maken.
Customer Experience / AUGUST 30, 2021 15:53 De evolutie van direct to consumer naar direct with consumer staat voor de deur Als je het direct to consumer-spel wilt winnen, kun je als merk niet volstaan met alleen efficiƫnt en snel bestellingen afleveren.
Premium Gedragsverandering / JANUARY 25, 2021 16:14 Waren alle ceo's maar ondernemende marketeers Het merk Hema is klinisch dood. Hoe kunnen merken het wel goed doen?
Data & Insights / NOVEMBER 3, 2020 11:00 Positioneren na corona: hoe word je als bureau onmisbaar? Corona heeft ons wakker geschud en de luchtbel waarin we zaten lek geprikt: klanten geven geen moer om de positionering van een bureau.
Gedragsverandering / JUNE 16, 2020 11:10 Het is tijd voor een harde reset Komend kwartaal zal de crisis meedogenloos toeslaan en blootleggen waar we kwetsbaar zijn. Tijd voor enige reflectie, schrijft Philip Kok.
Digital transformation / APRIL 18, 2020 12:27 Fuck de hamsterweken, bouw een totaalmerk Waarom het nu de tijd is te investeren in een helder gepositioneerd merk met de juiste balans tussen exposure en experience
Bureaus / OCTOBER 14, 2019 17:34 Het marketingvak is zo complex dat radicaal ingrijpen noodzakelijk is Het is tijd om orde op zaken te stellen in een nodeloos ingewikkelde omgeving. Dat betekent slopen en bouwen aan vertrouwen.
Bureaus / JUNE 5, 2019 16:55 VodafoneZiggo: de pitch die geen pitch is Volgens Philip Kok van The Valley is het bittere noodzaak dat de aanpak van pitches verandert. Hij verwijst naar de film Moneyball.
Bureaus / APRIL 8, 2019 14:43 Hoe overleef je als zelfstandig bureau? In een markt van steeds meer buy & build en consolidatie, hebben zelfstandige bureaus het moeilijk. Maar zo'n markt biedt ook kansen.
Merkstrategie / JANUARY 28, 2019 10:13 'KPN is klaar voor deze merkoperatie' KPN stopt met de merken XS4All en Telfort. Wie aan sterke merken komt, kan altijd de wind van voren verwachten, zegt Philip Kok.