Bureaus / 9 OKTOBER 2024, 16:30:00 Het bureaumodel is niet dood AI is de nieuwe 'agency killer', de zoveelste. Philip Kok betoogt waarom er altijd overlevers zijn en welke bureaus de grootste kans maken.
Customer Experience / 30 AUGUSTUS 2021, 15:53:00 De evolutie van direct to consumer naar direct with consumer staat voor de deur Als je het direct to consumer-spel wilt winnen, kun je als merk niet volstaan met alleen efficiƫnt en snel bestellingen afleveren.
Premium Gedragsverandering / 25 JANUARI 2021, 16:14:00 Waren alle ceo's maar ondernemende marketeers Het merk Hema is klinisch dood. Hoe kunnen merken het wel goed doen?
Data & Insights / 3 NOVEMBER 2020, 11:00:00 Positioneren na corona: hoe word je als bureau onmisbaar? Corona heeft ons wakker geschud en de luchtbel waarin we zaten lek geprikt: klanten geven geen moer om de positionering van een bureau.
Gedragsverandering / 16 JUNI 2020, 11:10:00 Het is tijd voor een harde reset Komend kwartaal zal de crisis meedogenloos toeslaan en blootleggen waar we kwetsbaar zijn. Tijd voor enige reflectie, schrijft Philip Kok.
Digital transformation / 18 APRIL 2020, 12:27:00 Fuck de hamsterweken, bouw een totaalmerk Waarom het nu de tijd is te investeren in een helder gepositioneerd merk met de juiste balans tussen exposure en experience
Bureaus / 14 OKTOBER 2019, 17:34:00 Het marketingvak is zo complex dat radicaal ingrijpen noodzakelijk is Het is tijd om orde op zaken te stellen in een nodeloos ingewikkelde omgeving. Dat betekent slopen en bouwen aan vertrouwen.
Bureaus / 5 JUNI 2019, 16:55:00 VodafoneZiggo: de pitch die geen pitch is Volgens Philip Kok van The Valley is het bittere noodzaak dat de aanpak van pitches verandert. Hij verwijst naar de film Moneyball.
Bureaus / 8 APRIL 2019, 14:43:00 Hoe overleef je als zelfstandig bureau? In een markt van steeds meer buy & build en consolidatie, hebben zelfstandige bureaus het moeilijk. Maar zo'n markt biedt ook kansen.
Merkstrategie / 28 JANUARI 2019, 10:13:00 'KPN is klaar voor deze merkoperatie' KPN stopt met de merken XS4All en Telfort. Wie aan sterke merken komt, kan altijd de wind van voren verwachten, zegt Philip Kok.