Ondernemingen laten hun maatregelen voor de zogenoemde 'zwarte zwanen' vooral onbenoemd .
Op filantropie van multinationals reageren veel ‘experts’ eerder met argwaan dan applaus. Piet Hein Coebergh vraagt zich: is dat terecht?
Hebben we in Nederland een werkelijk een generatiekloof, bijvoorbeeld tussen babyboomers en millennials?
'Geen mens wil de waarheid. Al zijn we het enige wezen dat ernaar vraagt, toch willen we er hoogstens een deel van zeggen en horen.'
Het merendeel van het bedrijfsleven volgt slechts schoorvoetend de regelgeving ten aanzien van het communiceren over duurzaamheid.
'Machiavelli's "De heerser" en Sun Tzu's "De kunst van het oorlogvoeren" vooralsnog leerzamer dan de meeste handboeken communicatie.'
Er zijn 110.000 communicatieprofessionals in Nederland. Een stuk minder vergeleken met het onderzoek van Prenger & Van Vree uit 2010.
Zelfs als het greenwashing zou zijn, dan moeten de critici toch erkennen dat dit beleid hun kant opgaat.
We moeten terug naar functieaanduidingen als 'directeur' in plaats van 'Vice-President of Consumer Connection'.
Het gezonde midden tussen zin en onzin, theorie en praktijk, waan en wetenschap
In Londen vond het negentiende jaarlijkse congres plaats van euprera.eu, de Europese Public Relations Educatie en Research Associatie.
Handleiding om je mening in de media te krijgen
Zware kost en lichte snacks - alle van blijvende grote waarde - #20COM
Beelden winnen van woorden in jaarverslaggeving
Echte communicatieprofessionals hebben talent voor verzoening.
Zo geïnformeerd als we een vliegreis kunnen boeken, zo mistig is een van de belangrijkste sectoren in onze samenleving.
Communicatie is beslist een pretstudie en een pretvak, maar dan in de goede zin van deze woorden.