Gisteren was ik aanwezig op een event waarbij ik de enige niet-recruiter was. Recruiters zijn bijna één met hun telefoon, ze bellen, mailen, whatsappen etcetera de hele dag door. Dat is iets wat ik wel gemeen heb, mijn smartphone is ook dè manier om te communiceren als ik mijn laptop niet bij me heb.
De wereld van een designer is de afgelopen jaren behoorlijk verandert en dit gaat nog steeds in een rap tempo door. In je stoel achterover zitten is er niet bij, je moet mee evolutioneren.
Meerendeel van reisorganisaties neemt mobiele bezoeker niet serieus.
De juiste oplossing voor het maken van websites voor multi-screens is responsive design. Maar gaat dit ook op voor wearables?
Wie de afgelopen twee jaar geregeld mijn blog heeft gelezen, weet dat ik nog al eens kritisch kan zijn over Responsive Design. Ik ben geen fan van de simpelheid die de meeste websites uitstralen. Less is more principe is goed, maar kan ook te ver gaan. Het leuke van de discussie die we kregen naar aanleiding van deze meetup, was dat ik eens serieus ging nadenken over mijn probleem met responsive design. En dat het niet zo zeer de techniek is waaraan ik me stoorde, maar vooral de uitvoering.
Ik hou van science fiction. Als kind volgde ik al de avonturen van Buck Rogers en Jean Luc Picard. Nog steeds kan ik genieten van films als Minority Report waarvan de makers ons in 2002 een blik in de toekomst gunden. Ik denk ook nog geregeld terug aan het verhaal van mijn toenmalige Veronica Digitaal manager Jeroen Verkroost die zijn tijd ver vooruit was door 10 jaar geleden al te voorspellen hoe belangrijk mobile zou worden.
Het marktaandeel van Samsung is groot. Eigenlijk zorgt Samsung ervoor dat daardoor Android ook gewoon heel groot is geworden. Tuurlijk zijn er nog andere spelers in het veld zoals HTC, maar met de populaire Galaxy reeks is Samsung gewoon de koploper. In 2010 had Samsung nog een soort van eigen OS genaamd Bada. Bij sommigen zal er nu een belletje gaan rinkelen, maar velen zullen denken…Bada…bada…wat?
Ik woon in Zaandam en de maanden voor september is het altijd erg druk op straat met hardlopers. Dat is ook niet zo gek want de derde zondag in september rennen heel wat mensen weer van de ene Dam naar de andere Dam. Afspraken worden gemaakt en dus moet er getraind worden. Hardlopen is in, diverse mensen in mijn omgeving zijn er mee gestart en volgen een zogenaamde training met een app zoals Runkeeper.
De ontwikkelingen van mobile zijn bijna niet bij te houden. Wat ooit voor mij begon als een experiment een aantal jaren geleden neemt nu bijna mijn gehele werkdag in beslag. En ook al beloof ik mezelf plechtig om vaker te bloggen, heb ik dit de afgelopen maanden laten afweten. Druk zijn is geen excuus eigenlijk, maar ik was wel bezig met veel leuke dingen.
Ik ontwerp websites sinds 2001. Voor die tijd was ik voornamelijk actief in de reclamebranche en werkte ik aan offline media. Per toeval kwam ik terecht in de digitale wereld en ik heb daar nog geen dag spijt van gehad. Noem me maar een traditioneel vormgever, ook ik hou nauwlettend de laatste trends en ontwikkelingen in de gaten.
Wanneer je voor klanten werkt is het niet altijd mogelijk om dingen uit te proberen. De tijd is er niet altijd voor, maar soms is het risico ook gewoon te groot. Daarom hebben veel mensen die werkzaam zijn in mijn branche wel een eigen website waarmee ze dingen uit proberen. Jarenlang gebruikte ik mijn eigen website hiervoor. Maar sinds ik afscheid heb genomen van Flash, heb ik ook mijn eigen website niet meer aangeraakt.
Baanzoekers worden behoorlijk slecht bediend op de smartphone en tablet. Je kan bijna geen artikel lezen over mobile of de feiten en statistieken worden over je beeldscherm uitgemeten. Nederlanders zouden Europees gezien voorop lopen in het gebruik van tablets. In 2014 zou het gebruik van mobiel internet die van de desktop evenaren...misschien wel voorbij schieten. Inmiddels is het eerste kwartaal van 2013 al achter de rug en zijn er nog 9 maanden over om te voorkomen dat je straks niet de helft van je pote
Afgelopen vrijdag hadden we in Amsterdam de tweede WordPress meetup. Deze keer stond het in het teken van “mobile”. Ik heb goed contact met de organisatie van deze meetup en was ook één van de sprekers. WordPress en mobile zijn twee onderdelen van mijn werk die ik misschien wel het leukste vind, dus een half uur hierover praten mocht geen probleem zijn.
Het is alweer december en de feestdagen komen steeds dichterbij. Voor ons een maand waarin we ook veel bezig zijn met kerstwensen en de daarbij behorende acties. Mijn bureau kreeg ook dit verzoek van Compagnon en besloten om te kiezen voor een leuke actie op hun Facebook fanpage in de vorm van een app.