Premium Purpose Marketing / 14 JANUARI 2025, 12:11:22 Stefanie Sijtsma (Hartman): 'Maak duurzaamheid concreet en verleidelijk' Sijtsma ziet consumenten nog niet en masse kiezen voor duurzame opties omdat ze nog niet genoeg worden verleid.
Premium Purpose Marketing / 14 JANUARI 2025, 10:34:23 De vijf bouwstenen voor 'Samenwerken voor Duurzame Impact' Een gids voor adverteerders en bureaus om samen te werken aan een duurzame toekomst. Nuttig initiatief of papieren tijger?
Purpose Marketing / 8 JANUARI 2025, 07:00:00 Tickets for Good breidt uit naar Nederland, met steun van Hans Brouwer en Robbie Williams Via Tickets for Good kan een zorgmedewerker voor maximaal 8 euro per uitje naar het theater, musea en sport- en muziekevenementen.
Premium Bureaus / 3 JANUARI 2025, 07:41:00 Ferdy Joosen over de dingen die een positieve impact op hemzelf hebben gemaakt Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten wat hen inspireert. Ditmaal Ferdy Joosen van Gardeners.
Purpose Marketing / 13 DECEMBER 2024, 12:23:00 Heldergroen en The Happy Activist werken samen voor 'duurzame actie' 'We willen duurzaamheid ook voor mensen buiten de groene bubbel toegankelijk maken.'
Purpose Marketing / 2 DECEMBER 2024, 14:47:00 Albert Heijn Nederland behaalt B Corp-certificering Deze certificering onderstreept de missie van Albert Heijn om ‘Samen beter eten bereikbaar te maken. Voor iedereen.'
Purpose Marketing / 28 NOVEMBER 2024, 13:27:00 In een wereld die onder druk staat, is het voor merken belangrijker dan ooit het juiste te doen Wat doe je als purpose plaatsmaakt voor KPI’s? Volgens Lucas Nutbey is het tijd voor merken om hun ethisch kompas af te stoffen.
Premium Digital transformation / 26 NOVEMBER 2024, 10:51:00 Pedigree gebruikt AI om asielhonden - zonder foto's - voor te stellen aan potentiële baasjes De mooiste hond hoeft namelijk niet de beste match met je gezin te zijn, redeneren Pedigree en deelnemende dierenasielen.
Merkstrategie / 18 NOVEMBER 2024, 06:00:00 ‘Do tell’ is terechte winnaar marketingliteratuurprijs, maar tegelijkertijd te complex en te intuïtief Volgens Max Kohnstamm hebben de auteurs van ‘Do tell’ iets goeds neergezet. Maar hij mist kwantitatieve onderbouwing.
Gedragsverandering / 13 NOVEMBER 2024, 15:12:00 Positioneren van purpose-gedreven verandering ‘Ik voel hem niet’, duurzaamheidsstrategieën blijven vaak abstract, rationeel en technisch voor de mensen die ermee aan de slag moeten.
Purpose Marketing / 13 NOVEMBER 2024, 12:11:00 Milieudefensie brengt ondanks verlies Shell-rechtszaak toch campagne uit De campagne komt uit de koker van Indie Amsterdam.
Merkstrategie / 1 NOVEMBER 2024, 11:06:00 Albert Heijn richt zich op vrouwen in de overgang met nieuw platform en magazine In 'Overgang Magazine' delen bekende Nederlanders zoals tv-presentatrice Bridget Maasland openhartig hun ervaringen met de overgang.
Partnerbijdrage / 30 OKTOBER 2024, 12:08:00 40 jaar Effie Awards: Patritia Pahladsingh en Martijn Benschop over merkstrategie en maatschappelijke impact Een terugblik en vooruitzicht op de toekomst van de Effie Awards.
Premium Gedragsverandering / 29 OKTOBER 2024, 11:42:00 Marketeers zijn de meest schadelijke beroepsgroep voor de maatschappij Snellenberg stelt dat een goede marketeer dingen, producten, diensten en opvattingen groot maakt. Welke, dat bepaal je zelf.
Purpose Marketing / 10 OKTOBER 2024, 16:59:00 McDonald's Nederland komt voor het eerst met een ‘Impact Rapport’ Het rapport belicht vier pijlers: Planeet, Voeding, Maatschappij en Werkgeverschap.
Premium Campagnes / 17 SEPTEMBER 2024, 17:06:00 Bever-campagne moedigt consumenten aan om kritischer te kijken naar wat ze kopen Outdoor-retailer heeft dienstverlening op orde om naast de 'buiten-boodschap' ook hergebruik en minder kopen te propageren.
Premium Gedragsverandering / 30 AUGUSTUS 2024, 07:32:00 Marjolijn Meynen en Ed Stibbe: op zoek naar de 'Why' in Noorse bossen en op een berg in Peru Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten wat hen inspireert. Ditmaal 'auteurs' Marjolijn Meynen en Ed Stibbe.
Premium Gedragsverandering / 29 AUGUSTUS 2024, 13:47:00 Derde van consumenten ziet verschil niet tussen betrouwbare keurmerken en neplogo’s of valse claims Milieu Centraal wil daar met de – vernieuwde – Keurmerkenwijzer verandering in brengen, ondersteund door een campagne.
Purpose Marketing / 27 AUGUSTUS 2024, 13:00:00 Bol doneert niet-verkoopbare artikelen aan kringloopwinkels in Nederland en België Het gaat om producten die vanwege een klein defect of beschadiging retour komen en niet meer verkocht kunnen worden, maar nog prima werken.
Gedragsverandering / 16 AUGUSTUS 2024, 15:52:00 ‘Het telefoonboekje’ van Odido en CPNB naar aanleiding van smartphoneverbod gelanceerd Het telefoonboekje in de vorm van een smartphone is geschreven door Marjon Hoffman (‘De regels van Floor’) en bestaat volledig uit…