Partnerbijdrage / 4 FEBRUARI 2025, 12:41:32 Maik Cox nieuwe ECD bij Amp.Amsterdam 'Ik ben enthousiast om een grotere leiderschapsrol op me te nemen'
Design / 17 DECEMBER 2024, 16:13:00 Thema van Nederlandse missie naar SXSW 2025: Immersive Dreams & Nightmares Anders dan vorige jaren zal de missie geen eigen ‘huis’ hebben en leaner zijn. 'Dat vinden we gepaster gezien 't huidige politieke…
Partnerbijdrage / 10 DECEMBER 2024, 14:22:00 De balans tussen craft en technologie: de toekomst van creatief succes Hoe kunnen we creatief betekenisvol werk blijven maken?
Partnerbijdrage / 10 DECEMBER 2024, 10:04:00 Nieuw in Amsterdam: Groep Maatschappelijke Kinderopvang Mensch adviseert bij positionering en tekent voor visual identity.
Premium Design / 13 NOVEMBER 2024, 14:08:00 a.s.r. vernieuwt logo om duurzame ambities te versterken ‘Sommige mensen zullen misschien zeggen: “Gefeliciteerd, een groene punt en een streep”, maar we hebben veel opties onderzocht.’
Design / 25 OKTOBER 2024, 15:23:00 Johan Kramer maakt film over nieuwe CreativeNL Thought Leader Nathalie van Sasse van Ysselt is eergisteren gelanceerd als nieuwe CreativeNL Thought Leader. Johan Kramer maakte een korte film over haar.
Partnerbijdrage / 24 JUNI 2024, 11:40:00 De making-of Loeki de Leeuw De tweede blog over hét reclame-icoon van de Nederlandse televisie staat in het teken van de making-of.
Partnerbijdrage / 17 JUNI 2024, 11:29:00 De geschiedenis van Loeki de Leeuw Ster trapt de eerste van drie blogs af met een geschiedenisles over hét reclame-icoon van de Nederlandse televisie.
Design / 23 MEI 2024, 07:58:00 Wat waren de learnings van SXSW 2024? CreativeNL en New Dutch Wave organiseren 27 mei in Pakhuis de Zwijger een terugkom-avond met sprekers als Akwasi en Gerson Veenstra.
Design / 22 MEI 2024, 15:40:00 Stichting Adverteerdersjury Nederland (San) vernieuwt merkidentiteit Doel: bestaande San-identiteit versterken en het gebruikte 'Accent' behouden.
Partnerbijdrage / 26 APRIL 2024, 11:33:00 Aandacht voor palliatieve zorg in Nederland Mensch aan de slag voor het Nationaal Programma Palliatieve Zorg II
Design / 23 APRIL 2024, 16:04:00 Limburgse nieuwsmedia vechten logo-oorlog uit voor rechter De Limburger vindt het logo van L1 te veel op eigen beeldmerk lijken en eist in kort geding dat het wordt aangepast. Maakt dat kans?
Design / 12 APRIL 2024, 12:03:00 CitySafes vernieuwt merkidentiteit en beeldtaal CitySafes, in Nederland bekend onder de merknaam De Nederlandse Kluis, vernieuwt de identiteit om het merk internationaal sterker te maken.
Premium Design / 12 APRIL 2024, 10:30:00 NPO 3 bouwt brug tussen lineair en online middels korte explosies van energie: idents! De zenderidentiteiten van NPO 1 en 2 staan als een huis. Maar bij NPO 3 kon het beter.
Premium Design / 11 APRIL 2024, 11:30:00 Nieuwe brand identity Nationale Opera & Ballet moet de emotie raken De merkbelofte ‘verenigd in iets groters dan jezelf’ leidde tot een ‘opwaartse en overstijgende beweging’ in de vormgeving.
Design / 2 APRIL 2024, 20:14:00 Gewoon wat strepen, geen Hyundai Woordmerken of gewoon een afbeelding van strepen of stippen met zwarte lijnen.
Premium Design / 25 MAART 2024, 07:37:00 Hoe een klein land impact maakt op SXSW met 'immersive storytelling' Onlangs trokken CreativeNL en New Dutch Wave samen op tijdens SXSW 2024. Hier een opsomming/mini-dossier met 3 verslagen en 6 korte video's.
Design / 24 MAART 2024, 23:26:00 Hoe zet je immersive design in voor maatschappelijke verandering? Immersive experiences for good stonden centraal tijdens de sessie van stichting Dutch Digital Design tijdens South by Southwest (SXSW).
Premium Bureaus / 2 FEBRUARI 2024, 06:05:00 Kamiel Meijers over de essentie van (digital) design: complexe materie omtoveren tot een plezierige ervaring Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten naar hun inspiratie. Ditmaal Kamiel Meijers van 51North uit Sittard.
Partnerbijdrage / 22 JANUARI 2024, 11:28:00 5 redenen waarom creativiteit essentieel is in een OOH campagne Creativiteit vormt de kern van een succesvolle out-of-home (OOH) campagne en het vergroot de impact van een boodschap.