Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatiebureaus Baas en Oona samen verder

Zowel Baas als Oona hebben de aandelen verkocht aan de nieuwe bv 'Oona/Baas Group'.
baas
V.l.n.r.: Birgit Hibloux (Oona), Werner de Smet (Oona), Mirjam van Kleef (Baas), Bas Ouweneel (Baas)
baas
V.l.n.r.: Birgit Hibloux (Oona), Werner de Smet (Oona), Mirjam van Kleef (Baas), Bas Ouweneel (Baas)

Communicatiebureaus Baas en Oona gaan samen verder als één bureau. Onder de nieuwe naam 'Oona/Baas' is er het voornemen om 'het sterkste communicatiebureau van de Benelux' te worden.

related partner content for mobile comes here

PR- en communicatiebureau Baas is in 2011 opgericht en er werken zo'n 25 mensen, waar communicatiebureau Oona (opgericht in 2005) zo'n 55 mensen in dienst heeft. Beide bureaus zijn al enkele jaren actief in zowel Nederland als België. Het nieuwe bureau Oona/Baas heeft nu een gezamenlijk portfolio met klanten als Airbnb, Nespresso, Zalando en Auping.

Verdeling aandelen

Het team van in totaal tachtig medewerkers wordt geleid door Werner de Smet en Birgit Hubloux (Oona) en Bas Ouweneel en Mirjam van Kleef (Baas). Samen realiseren zij naar eigen zeggen een omzet van 20 miljoen euro. Zowel Baas als Oona hebben de aandelen verkocht aan de nieuwe bv Oona/Baas Group. Oona heeft 70% en Baas 30% van de aandelen in de nieuwe organisatie.

Ingrijpende verandering

'De communicatiemarkt heeft de afgelopen jaren ingrijpende veranderingen doorgemaakt. De opkomst van niche online communicaties en creator-gedreven content heeft traditionele campagnes ingehaald. Consumenten zoeken naar echte connecties, en merken kunnen hier alleen succesvol op inspelen met bureaus die begrijpen hoe die connecties precies ontstaan', zo lezen we in een persverklaring.

Het laat zich raden dat Oona/Baas daar een rol voor zichzelf ziet weggelegd. Er wordt nu gewerkt vanuit het kantoor in Antwerpen en de A'dam Tower in Amsterdam.

Logische stap

Mirjam van Kleef, oprichter van Baas, spreekt van een 'logische stap'. 'Oona ziet de kans om de Nederlandse markt verder te ontwikkelen, waar wij met Baas dezelfde ambities in België hebben. We creëren nu een Benelux-team waar één plus één echt drie wordt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in