Overslaan en naar de inhoud gaan

Succesvol segmenteren: zo doe je dat!

Hoe leer je je doelgroep kennen & goed aanspreken? Ontdek het tijdens deze online gratis clinic van Beeckestijn Business School.
Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Live clinic bij Beeckestijn Business School
Live clinic bij Beeckestijn Business School

Marketing draait altijd om één ding: Het juiste product, de juiste boodschap en het juiste kanaal afstemmen op de juiste doelgroep. Maar juist dat laatste blijkt vaak een struikelblok. Hoe ontdek je wie jouw ideale doelgroep werkelijk is? En hoe leer je hen zo goed kennen dat je precies weet hoe je ze moet aanspreken?

Het is mogelijk om je te focussen op een bepaalde generatie of een standaard segmentatiemodel te gebruiken. Maar dit levert vaak weinig bruikbare inzichten op voor jouw specifieke categorie. Duurzame marketing maakt het nog ingewikkelder, omdat keer op keer blijkt dat slechts een beperkt deel van Nederland openstaat voor een duurzaamheidsboodschap. Hoe krijg je de rest zover om toch voor duurzaamheid te kiezen?

Durk Bosma van het Future of Food Institute en Sebastiaan Aalst van Food Cabinet nemen je mee op een reis door de wereld van duurzame merken, marketingblunders en pogingen om Nederlanders effectief te segmenteren. Deze reis resulteerde in de ontwikkeling van de Food Profiles, het eerste segmentatiemodel speciaal voor de foodsector.

Voor wie?

Deze clinic van Beeckestijn Business School is een aanrader voor elke marketeer die zijn kijk op doelgroepen wil vernieuwen, en in het bijzonder voor food marketeers en marketeers van duurzame merken.

Over de sprekers

Durk Bosma is naast docent vooral marktonderzoekspecialist. Hij is oprichter van het Future of Food Institute, een onderzoeksbureau gespecialiseerd in de consument en duurzame voeding. Hij is docent bij onze data driven opleidingen.

Sebastiaan Aalst is partner en directeur strategie bij Food Cabinet en houdt zich vooral bezig met de inhoud. Meedenken met opdrachtgevers over de beste aanpak en het ontwikkelen van de juiste strategie voor de campagnes. 

Praktische informatie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in