Overslaan en naar de inhoud gaan

ING richt campagne op met schuld beladen generatie Z

‘Jouw geld, jouw keuze' is de aftrap van een meerjarenprogramma dat generatie Z meer inzicht in financiën moet bieden.
Beeld uit campagnefilm
Beeld uit campagnefilm
Beeld uit campagnefilm
Beeld uit campagnefilm

ING is een campagne begonnen onder de naam ‘Jouw geld, jouw keuze’ om het gesprek over geld onder jongeren op gang brengen. Het is de aftrap van een meerjarenprogramma dat generatie Z meer inzicht in financiën moet bieden voor het maken van financieel gezonde keuzes.

related partner content for mobile comes here

Voor de campagne heeft ING onderzoek laten uitvoeren door Ruigrok naar de financiële gezondheid van Gen Z’ers. Daaruit blijkt dat de helft van de jongeren schulden heeft. Dat gaat bij veel jongeren om een studieschuld, hoewel ook een persoonlijke lening of betaalachterstand bij achteraf-betaal apps zoals Klarna en Riverty voorkomen.

De campagne, die tot eind november loopt, bestaat uit een filmpje waarin de zes jongeren worden geïntroduceerd en hun dilemma’s rondom geld uitgeven en sparen. Wel een studielening of niet, reizen of juist sparen, op kamers gaan of thuis blijven wonen, meegaan naar dat festival of toch thuisblijven?

In de daaropvolgende driedelige online contentserie gaan de zes jongeren met elkaar in gesprek over hun uitgaven en over de financiële dilemma’s waarmee ze worstelen. Zij worden in de serie vergezeld door influencers en experts, zoals een gedragswetenschapper, psycholoog en geldcoach.

De film en serie is te zien op YouTube, sociale mediakanalen van ING, en worden ook verspreid via contentpartnerships en influencers waar ING mee samenwerkt. De introductiefilm zal vanaf 1 oktober bovendien als tv-commercial  worden uitgezonden om daarmee ook ouders als belangrijke bron voor jongeren te bereiken.

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau WeFilm en wordt ondersteund door Geldfit en jongerenmagazines Linda Meiden, Parra TV en Teenmag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in