Overslaan en naar de inhoud gaan

Valsplat lijft Braingineers in om te groeien in UX-onderzoek

Valsplat is een strategisch ontwerp- en onderzoeksbureau, Braingineers focust zich op onbewust gedrag en emoties bij digitale diensten.
Valsplat en Braingineers
V.l.n.r. Nils van den Broek (co-founder van Valsplat), Joris Leker (co-founder van Valsplat) en Max van Kaathoven (founder van Braingineers)
© Foto: aangeleverd
Valsplat en Braingineers
V.l.n.r. Nils van den Broek (co-founder van Valsplat), Joris Leker (co-founder van Valsplat) en Max van Kaathoven (founder van Braingineers)
© Foto: aangeleverd

Valsplat, een strategisch ontwerp- en onderzoeksbureau, neemt Braingineers over. Braingineers brengt onbewust gedrag en emoties bij het gebruik van digitale producten in kaart. Door de overname wil Valsplat zich beter profileren als specialist in UX-onderzoek omdat het klanten nu completer kan bedienen. 

related partner content for mobile comes here

Bij Braingineers werken psychologen en UX-experts namelijk via neuromarketingtechnieken als oog-tracking en EEG-metingen aan duidelijk maken hoe eindgebruikers reageren op digitale diensten. Die verzamelde data wordt gecombineerd met een analyse van kijk- en klikgedrag, door zelfontwikkelde AI-modellen gehaald en vertaald naar inzichten over onbewuste en emotionele ervaringen, stelt het bedrijf. De ontwikkelaar van een digitaal product kan die inzichten gebruiken om zijn dienst gebruiksvriendelijker te maken.

Valsplat op zijn beurt werkt via onderzoekers, ontwerpers en strategen aan die gebruiksvriendelijkere producten en diensten. De bedrijven gaan elkaar gezamenlijk dus versterken, legt Nils van den Broek uit als medeoprichter van Valsplat. Het bureau werkt onder andere voor Funda, PostNL en de Rijksoverheid.

Klanten

De twee bedrijven zijn geen onbekenden van elkaar. Ze kennen elkaar al van klanten als Achmea, Odido en Albert Heijn. De nieuwe combinatie heeft straks bijna zestig medewerkers, werkzaam in Amsterdam en Nieuwersluis. Het neurolab van Braingineers verhuist naar de onderzoekslocatie van Valsplat in Amsterdam. Dat moet klanten de mogelijkheid geven om op die locatie zelf aan de slag te gaan met 'neuro UX onderzoek'. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in