Omnicom Group is in vergevorderde gesprekken om het eveneens Amerikaanse Interpublic Group over te nemen. Met de deal zou de grootste reclameholding ter wereld ontstaan en WPP van de troon worden gestoten, zo meldt The Wall Street Journal zondag. De krant beroept zich op goed ingevoerde bronnen.
Volgens de bronnen zou de transactie deze week al aangekondigd kunnen worden. Het zou gaan om een overname die geheel in aandelen zal worden betaald en die Interpublic waardeert op 13 tot 14 miljard dollar. Een gecombineerd bedrijf zou een netto omzet hebben van meer dan 20 miljard dollar, gebaseerd op cijfers uit 2023.
Omnicom is eigenaar van onder meer TBWA, FleishmanHillard en Omnicom Media Group. Tot de grote klanten behoren Disney, Amazon, AT&T en PepsiCo. Interpublic (IPG) is eigenaar van bureaus als McCann Worldgroup, Weber Shandwick, FCB en IPG Mediabrands. Klanten zijn L'Oréal, Johnson & Johnson en Geico.
Omnicom en Publicis probeerden het eerder
In 2013 probeerden Omnicom en het Franse Publicis al eens te fuseren. Dat mislukte uiteindelijk.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!