De nieuwe download-dienst is niet goedkoop: per nummer betaalt de abonnee 1,50 tot 2 euro. Tot en met 30 juni zijn de eerste vijf nummers gratis en is er een actietarief van 1 euro per nummer. In totaal bevat de catalogus zo'n 500.000 nummers. Nadeel is dat de nummers aan het toestel gekoppeld zijn. Als de gebruiker na vele downloads en vele euro's besluit een ander toestel te nemen (gemiddeld komt dat bij jongeren elke een tot anderhalf jaar voor), dan is ook de muziekcollectie weg.
Vodafone heeft in november 2004 UMTS geïntroduceerd onder de noemer Vodafone Live! Of de introductie naar wens loopt wil het bedrijf niet zeggen. Elk getal of doelstelling blijft geheim. Wel probeert de operator nieuwe klanten naar UMTS te lokken door abonnementen voor alleen spraak en tekst duurder te maken.
Head of consumer marketing Harry Odenhoven meldt dat nog te veel mensen denken dat het bekijken van bijvoorbeeld het journaal op je mobieltje erg duur zal zijn. 'Maar het is slechts 25 eurocent voor 10 minuten.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!