Respons op e-mail blijft onder de maat

Hoewel al jaren bekend is dat klanten zich ergeren aan bedrijven die niet reageren op hun e-mail met vragen of opmerkingen, is er nog weinig verbetering te zien.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In wordt een onderzoek aangehaald waaruit blijkt dat bedrijven er nog steeds een potje van maken.

Klanten willen bovendien het liefst binnen 24 uur antwoord krijgen. Uit onderzoek van en blijkt dat de respons in de praktijk alleen maar daalt.

Voor het onderzoek werden via e-mail simpele vragen gesteld aan grote Amerikaanse bedrijven als IBM, Compaq, Dell, Apple, Amazon.com en DoubleClick. Ruim de helft van de bedrijven antwoordde niet binnen 24 uur.

Het leek wel of men 24 uur beschouwde als 3 werkdagen (3x8 uur). Een groot aantal ondernemingen antwoordde in eerste instantie alleen dat de e-mail ontvangen was en een deel verwees de klant naar de website van het bedrijf.

Dat betekent in feite `we hebben het te druk, zoek het zelf maar op`. Het aantal bedrijven dat helemaal niet antwoordde is schokkend. In 2001 was dat 34 procent, in 2002 24 procent, in 2003 28 procent, in 2004 35 procent en in 2005 36 procent.

De non-response is dus tussen 2002 en nu met 50 procent gestegen.

Internet wordt steeds belangrijker, maar het is vreemd om te zien hoe veel bedrijven nog omspringen met e-mail van klanten. Ze zijn meer met zich zelf bezig, dan met de buitenwereld.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie