Heineken heeft maar 1 plek voor zijn oude bierglazen, die door de komst van het nieuwe Galaxy-glas kennelijk overbodig zijn geworden: een virtuele glasbak (te vinden op de Heineken-website.
Digital branding agency Qi ontwikkelde voor Heineken een online glasbak waar consumenten de komende tijd maar liefst anderhalf miljoen glazen in moeten gooien. Zonde hoor.
Elders op de site krijgen de lege tapvaatjes uit de Beertender wel een tweede leven van de bierbrouwer. In een filmpje legt Heineken uit wat je allemaal van een leeg vat kunt maken. Een wekkerradio, bijvoorbeeld. Maar is er geen beter doel voor die anderhalf miljoen oude bierglazen te bedenken?
De glazen worden echter wel gerecycled, aldus Heineken. Lennart Boorsma van Heineken legt uit: 'Met de online glasbak neemt Heineken symbolisch afscheid van het oude Heinekenglas. Iedereen wordt actief betrokken bij de omschakeling. Het oude glaswerk wordt daarnaast daadwerkelijk verzameld en gerecycled.'
Doel van het spel: Glazen gooien, zoveel mogelijk. Een teller houdt bij hoeveel van de anderhalf miljoen glazen er nog gerecycled moeten worden. Voor een groot aantal goede gooiers ligt een
set nieuwe glazen klaar, en de persoon die het allerlaatste glas erin gooit, wint een reis naar Glasgow. Een dag na lancering stond de teller op 1.417.373.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!