Nokia Benelux kiest vanaf deze zomer voor muziek.
De Finse fabrikant van mobiele telefoons zal aanwezig te zijn op 8 festivals in België en Nederland, in de periode van eind juni tot midden december.
Het is de bedoeling festivalbezoekers een aantal diensten aan te bieden, van zeer functioneel (de gsm opladen) tot 'experiences' (Silence Booth) en 'fun' (sms-acties).
De 'Silence Booth' is een doorzichtige en geluidsdichte box, ideaal om even bij te komen van al het festivalgeweld of om gewoon in alle rust een telefoontje te plegen en toch tussen iedereen op het festivalterrein te staan.
Nokia's SMS festival game geeft jongeren de kans om op een leuke en ongedwongen manier in contact te komen met elkaar. Door bij de Nokia stand een nickname en persoonlijke boodschap door te geven, krijgen bezoekers stickers met daarop deze nickname en boodschap.
En dan is het een kwestie van stickers verspreiden. Anderen kunnen zo via een centrale sms-code berichten sms'en naar personen die zij leuk vinden. De ontvanger kan dan zelf bepalen of hij of zij hierop wil reageren.
Nokia ondersteunt dit alles online met een speciale Nokia festivalsite. Nokia werkt voor deze tour en alle activiteiten ervan in België samen met experience marketingbureau Navajo/BBDO en in Nederland met een bureaucombinatie bestaande uit Alpha69, Mountview en two_degrees. De keuze van de bureau's gebeurde na een uitgebreide pitch.
De eerste festivals die op het programma staan zijn Rockin' Park (Nederland) en Rock Werchter (België).
Vorig jaar maakte Nokia al zijn opwachting op de festivals Rock Werchter en Parkpop met de Nokia Experience en N-Gage Summertour bussen, waarin de festivalbezoeker uitgebreid nieuwe Nokia toestellen, de N-Gage QD en zijn meest recente games kon uitproberen.
Ten slotte was Nokia in het verleden ook hoofdsponsor van de TMF Music Awards in Nederland en België.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!