Nieuwe MSN Search wint langzaam terrein

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zoekmachinebureau presenteert in samenwerking met onderzoeksbureau een selectie van de resultaten uit de Nationale Search Engine Monitor die afgelopen mei werd uitgevoerd onder 2.586 internetgebruikers.

De uitkomst? MSN Search, de vernieuwde zoekmachine van Microsoft, heeft in Nederland aan populariteit gewonnen, maar Google blijft de absolute marktleider.

Het toegenomen gebruik van MSN Search ging ten koste van Ilse. Dat zag zijn marktaandeel met 1 procentpunt dalen tot 8 procent.

Google behaalde een winst van 1 procentpunt naar 85 procent. De vernieuwde MSN Search werd in februari door Microsoft in de markt gezet.
Het concern wilde daarmee Google beter beconcurreren. De zoekmachine is geïntegreerd in de e-maildienst Hotmail en het chatprogramma Messenger.

Hieronder staan gegevens over de bekendheid en het gebruik van de zes bekendste zoekmachines van Nederland. Tussen haakjes staat de stijging of daling in procentpunten ten opzichte van de Nationale Search Engine Monitor die vorig jaar december werd uitgevoerd.

Geholpen bekendheid
Google 100% (+1)
Ilse 94% (+2)
MSN Search 72% (+7)
Altavista 74% (-1)
Yahoo 76% (+4)
Lycos 74% (+4)

Wel eens gebruikt
Google 91% (0)
Ilse 29% (-4)
MSN Search 14% (+1)
Altavista 10% (-1)
Yahoo 8% (-3)
Lycos 3% (-1)

Meest gebruikt
Google 85% (+1)
Ilse 8% (-1)
MSN Search 3% (+1)
Altavista 1% (0)
Yahoo 1% (0)
Lycos 0% (0)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie