Amerikaanse sites succesvol bij strijd Bush-Gore

Meer dan ooit maakten Amerikaanse kiezers gebruik van internet om op de hoogte te blijven van de verkiezingen. De toonaangevende nieuwssites van NBC, CNN en CBS zagen hun bezoekersaantallen op de verkiezingsdag stijgen tot recordhoogtes.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het aantal bezoekers nam vooral 's avonds, na sluiting van de stembussen, snel toe. spande de kroon met om half vijf 's middags 40 miljoen 'pageviews' en na negen uur 's avonds zelfs ongeveer 10 miljoen pageviews per uur. Uiteindelijk werden er op verkiezingsdag 80 miljoen internetpagina's bekeken op de CNN-website. Tussen de miljoenen bezoekers zaten veel Europeanen. Ook

bleek zeer populair. bleek de best bezochte Amerikaanse nieuwssite, met vijf miljoen unieke bezoekers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie