Albert Heijn presenteert vandaag drie cholesterolverlagende producten onder de vlag van zijn huismerk en gaat hiermee direct de confrontatie aan met Unilever's paradepaartje Becel Pro-Activ.
AH denkt met een prijsvoordeel van 15 procent haar cholesterolverlagende margarine, drinkyoghurt en yoghurt aan de man te brengen.
De reactie van Unilever: "Het komt aan op onze eigen kracht; als het om je gezondheid gaat, kies je voor een vertrouwd product. Meer dan een miljoen mensen in Nederland kiezen voor Pro-Activ."
Ik ben benieuwd, als het net zo gaat als bij de Senseo koffiepad van DE, waaraan 6 jaar R&D gespendeerd is en waar nu 4 van de 5 koffiepads bij AH van het huismerk worden verkocht zie ik het somber in voor Unilever.
Aan de andere kant, kan ik me wel vinden in de reactie van Unilever dat een klant bij een cholesterolverlagend product kiest voor een vertrouwd product. De samenwerking van Unilever met de Hartstichting en zorgverzekeraar VGZ in deze bevestigt deze gedachte nog eens bij de consument.
Maar is het niet zo dat de kwaliteitsperceptie van huismerken de laatste jaren toch aardig is gestegen?
Hiernaast heeft AH met de bonuskaart wellicht een aardige troef in handen. Ik verwacht dat alle reguliere kopers van Becel Pro-activ binnenkort een brief met kortingsbon in de bus krijgen...
Saillant detail is dat de toevoeging (Reducol) dat door een bedrijf uit Canada is ontwikkeld niet alleen in margarine of yoghurt, maar ook in kaas en chocolade kan worden gebruikt. Albert Heijn sluit niet uit op termijn met meer 'gezondere' producten te komen. Het "gezonde keuze klavertje" ontbreekt echter wel op het nieuwe product, vanwege een te hoog suikergehalte. De Becel Pro-Activ producten voor op brood voeren wel het "ik kies bewust" logo.
Bron: nu.nl
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!