Gedurende deze periode is de gehele website ook gratis toegankelijk voor iedereen.
De WebQuiz is een interactief kennisspel dat een beroep doet op de algemene kennis van de deelnemer: van politiek tot wetenschap, van economie tot cultuur. De vragen zijn gebaseerd op informatie die op www.nrc.nl te vinden is.
Volgens eigen zeggen was NRC Handelsblad in 1995 de eerste landelijke krant met een eigen website. In 2004 werd het Webabonnement met onder meer de digitale editie, het Krantenarchief en de volledige Encarta Winkler Prins Encyclopedie geïntroduceerd. Het Webabonnement kost ?9,95 per maand en is gratis voor abonnees van de krant.
Rudolf van den Bosch, de site manager, laat weten dat van de krantenabonnees nu zo'n driekwart een gratis Webabonnement heeft genomen. Over hoe frequent deze abonnees de site bezoeken kan hij niets zeggen.
Daarnaast zijn er de abonnees die geen krant hebben, maar wel de NRC-berichtgeving volgen via het Webabonnement. Dat zijn er nu zo'n 3.500, zegt Van den Bosch. Hij wil eind dit jaar op 10.000 zitten. 'Het loopt volgens plan', zegt hij.
De WebQuiz duurt van maandag 27 juni tot en met vrijdag 1 juli. De hoofdprijs is een lang weekend New York voor twee personen. Er is nu al een oefenquiz te maken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!