En dan op de achterkant van de krant een paginagrote advertentie: "Waarom geeft TNT Post niet gewoon toe aan de eisen van de vakbonden?". Nou ze geven zelf het antwoord: "Zo kunnen we op de markt voor pakketten nog groei realiseren via fulfilmentactiviteiten of e-commerce. Dit lost het werkgelegenheidsprobleem niet structureel op, maar draagt wel bij aan de oplossing." Ik denk dat wanneer je deze tekst aan de gemiddelde postbode of klant laat lezen, hij/zij er met geen mogelijkheid chocolade van kan maken. Fulfilmentactiviteiten of e-commerce - welke gediskwalificeerde copywriter heeft dit uit zijn pen kunnen wringen? En als het werkgelegenheidsprobleem er niet door wordt opgelost, waarom waarom zou het dan wel bijdragen aan de oplossing?
De combinatie van zaken: campagne voeren vlak voor de kerst alsof er niets aan de hand is; je gelijk zien te krijgen via onleesbare teksten, kan mij alleen maar doen concluderen dat er binnen TNT post op dit moment niemand is die regie voert over de de beeldvorming over het bedrijf in de buitenwereld, Waar is die Chief Reputation Officer? Mijn advies, stop met doen alsof er niets aan de hand is, en probeer in gewone mensentaal uit te leggen waarom je doet zoals je doet. Want dit straalt onmacht uit en resulteert in een toch al afbrokkelende markt naar de overstap naar alternatieven. En daar is niemand binnen TNT, management noch medewerker bij gebaat.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!