Gek eigenlijk dat drie bureau’s zulke verschillende voorstellen maken. Als de briefing echt goed was, lagen de voorstellen waarschijnlijk veel dichter bij elkaar. En dan hoefde er helemaal niet drie bureau’s te pitchen. Maar ja, dan zou je als bedrijf wel écht goed moeten weten wie je bent.
Een bedrijf heeft doorgaans een vijf-jaren-plan. En als die vijf jaren op zijn, dan wordt de visie herzien. “Meer transparantie, meer inspiratie, meer authenticiteit...” Prachtige termen, die vaak niet specifiek zijn voor het bedrijf die ze claimt. Het zijn vaak modewoorden die gelden voor elk bedrijf. En daar kun je geen identiteit op baseren.
De visie zou eigenlijk van binnenuit moeten komen. Het zou eigenlijk de kern van het bedrijf moeten zijn. De reden van het bestaan van het bedrijf. En die verandert niet elke vijf jaar, mag ik hopen.
Stel nou dat je die kern helder hebt.
Kraakhelder. En dat iedereen aan de buitenkant kan zien wat de kern is...
Dan zou je pas echt een sterke identiteit hebben. En zou die elke 5 jaar moeten veranderen?
Groet Armijn
Studio Buffalo
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!