Grillige imago's op MT barometer

Philips, Shell en de Rabobank - ze waren in 2006 de top drie en zijn dat nog steeds. De MT imagobarometer meet op de categorieen 'arbeid', 'business', 'strategie' en weet zo dus mooi het interne klimaat en het externe beeld te combineren. Het is leuk om de lijst door te nemen: de eerste overheidsorganisatie die je tegenkomt is de Belastingdienst, op nummer 19. Opvallend, want de wanorde bij deze organisatie heeft het afgelopen jaar veelvuldig op de voorpagina's gestaan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Pal daaronder Tom Tom, in 2005 nog nummer 340, nu dus doorgestoomd naar nummer 20! De trouwe comlogger valt vervolgens gelijk op dat de NS maar liefst 10 plaatsen gekelderd is: van 19 naar plaats 29 - hé dat staat in contrast met de juichende verhalen die Joost Ravoo over de reputatie van zijn NS op dit weblog plaatste.

Verder zijn er andere gekke gevallen: waarom daalt het Wereld Natuur Fonds met 103 plaatsen, en de TU Delft zelfs met 131 plaatsen? En wat moet ik me eigenlijk voorstellen met het dalen met 926 plaatsen van het Ministerie van Buitenlnadse Zaken op de categorie business? Wie helpt?

Nadere informatie en de lijstjes:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie