Zo kan het zeker niet!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

voelt zich onderdeel van de maatschappij. Via een omslag van drie pagina's van de wil de bank de wens uitspreken om 2006 beter te maken dan 2005. Het enige wat wij daarvoor hoeven te doen, is normaal met elkaar omgaan.

Om dit wat extra kracht bij te zetten worden drie paginagrote beelden getoond van ogenschijnlijk ongebruikelijke omhelzingen. Ma Flodder omhelst haar hoofddoek dragende buurvrouw, een Feyenoord fan staat in een innige omhelzing met een Ajax supporter en een meisje met Lonsdale jas omarmt een meneer in traditionele (Marokkaanse?) kleding. Om die laatste uiting is het mij nu te doen.

Kijk, dat Ajax ? Feyenoord verhaal begrijp ik nog, best nog wel grappig overigens. Die Hollandse vrouw met haar Turkse buurvrouw, erg cliché, maar daar kan ik nog inkomen.

Maar dat SNS Bank vandaag het vooroordeel ten aanzien van het merk Lonsdale nog eens extra heeft aangewakkerd vind ik werkelijk onbegrijpelijk! Ben benieuwd wie er verantwoordelijk is voor deze maatschappelijk onverantwoorde campagne. Lijkt me dat KesselsKramer ervoor tekende, het reclamebureau van de bank.

Tot overmaat van ramp kunnen de posters van de nieuwe campagne ook nog worden om de boodschap verder te verspreiden.

We weten allemaal wat er is met de omzet van de Nederlandse importeur van Lonsdale sinds het met extreem-rechts wordt geassocieerd en de media het woord "Lonsdale jongeren" heeft geïntroduceerd. Zo zonde van een merk met zo'n mooie traditie.

Meer informatie over Lonsdale's eigen manier om aan te tonen dat ze van alle kleuren houdt is te vinden op de website van de campagne

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie