De staatssecretaris van Economische Zaken is namelijk vandaag door het bestuur van het Centrum voor Merk en Communicatie (CMC) gevraagd om 'moeder van de commerciële communicatiebranche' te worden.
Dat gebeurde bij reclamebureau DDB Amsterdam, tijdens een lunchplaats tussen het CMC en staatssecretaris Van Gennip. De lunch was een initiatief van het CMC en maakt onderdeel uit van een reeks gesprekken met politici.
Inmiddels is er al een gesprek geweest tussen het CMC en Minister Hoogervorst (VWS) en hoopt het bestuur binnenkort af te spreken met staatssecretaris van der Laan (OCW).
'Dit gesprek smaakt naar meer," aldus de zwangere Van Gennip. "Het is goed om te zien dat jullie je georganiseerd hebben als CMC. Ik wil dan ook graag jullie aanspreekpunt zijn. Dat wil niet zeggen dat ik een verlengstuk ben, maar een gesprekspartner, degene die begrijpt wat er speelt en dat zal uitdragen in Den Haag.'
CMC voorzitter Hans Hillen is verheugd: 'Dit betekent dat wij als branche zowel ambtelijk als politiek meer betekenis hebben. Tijdens het gesprek kwam niet voor niets aan de orde welk belang deze branche nationaal, maar zeker ook internationaal heeft.'
Het CMC is het nieuwe samenwerkingsverband tussen Bond van Adverteerders (BVA), Vereniging van Communicatie-Adviesbureaus (VEA) en het Genootschap voor Reclame (GV) en is begin 2004 opgericht.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!