Van Bommel start eigen webshop, dealers niet blij

Stap volgens schoenenfabrikant nodig om 'status als A-merk te behouden'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Van Bommel wil op 15 januari volgend jaar zijn eigen consumentenwebshop openen, zo heeft het in een brief aan zijn klanten weten. Van Bommel weet dat de retailers niet blij met deze stap zijn, maar ziet geen andere mogelijkheid:

Het schoenenmerk schrijft: ‘Uit loyaliteit met onze dealers hebben we dit moment zolang mogelijk uitgesteld. Nog langer uitstel zou ten koste gaan van het meest waardevolle goed dat wij bezitten: onze status als A-merk. De consument verwacht van een A-merk op alle niveaus een kwalitatief hoogwaardige online aanwezigheid. Tot nu toe hebben we dat als merk niet geboden.’

Van Bommel zal zich naar eigen zeggen aan zijn eigen adviesprijzen houden. Ook zal de merkcommunicatie ten faveure blijven van het dealernetwerk en niet als doel hebben zoveel mogelijk consumenten naar het online portaal te trekken, stelt het schoenenmerk.

Of dit de retailers gerust stelt is nog maar de vraag. Frank van de Velde van Dungelmann Schoenen zegt tegen vakblad TRED dat dit ‘een ondermijning’ is van de Van Bommel-dealers: ‘We krijgen daarmee directe concurrentie van leverancierszijde die in prijsstelling op een andere manier met het product kan omgaan dan een retailer dat kan.’

Hij noemt het een  ‘hoogst onacceptabele ontwikkeling binnen een branche die het al niet makkelijk heeft’.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie