Jongeren denken niet zo snel aan een loopbaan in de bouw en infra. De landelijke campagne 'The Skyline is Yours' moet de komende drie jaar laten zien dat de bouw- en infrasector interessante en afwisselende carrièremogelijkheden biedt. Zowel op tv als in gedrukte promotiematerialen, zowel online als middels voorlichtingscentra en persoonlijk contact op de scholen en tijdens de Dag en Week van de Bouw moet de campagne zichtbaar zijn in Nederland. De website www.debouwmaakthet.nl vormt de rode draad in de campagne.
Als je op de website gaat kijken kom je in een virtueel nederland terecht. Geen mens is er te zien en de wind fluit denkbeelding tussen de hoogbouw door. Gaat dit mensen lokken? Wie interviews met jongeren op de Site van het NOS-journaal kijkt kan zien wat de jongeren werkelijk bezighoudt als het om de bouw gaat: zwaar werk, negatief imago van de branche (bouwfraude) en niet echt een omgeving voor vrouwen. Dan is het de vraag of een campagne als deze nu het juiste vehikel is om daar iets aan te doen. En waarom zo'n ronkend engels motto voor een branche waar het oerhollandse broodtrommeltje en de arbeidsvitaminen de sfeer nog steeds in hoge mate bepalen?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!