De zomerprogrammering van Het Koninklijk Concertgebouw, de Robeco Summernights, verwelkomde dit seizoen meer dan 73.000 mensen. Volgens de organisatoren trokken veel van de nationale en internationale uitvoerenden volle zalen.
De Summernights worden gezien als één van de meest succesvolle lange sponsorrelaties in Nederland. Vorig jaar ontving Robeco daarvoor een oeuvreprijs tijdens de Nederlandse Sponsoring Awards.
Jonger publiek
De samenwerking tussen Robeco en Het Concertgebouw in de vorm van de Robeco SummerNights is dit jaar zijn 27ste jaar ingegaan en heeft als doel hoogwaardige muziek – variërend van klassiek tot pop, jazz en wereldmuziek – tijdens de zomermaanden op een laagdrempelige manier onder de aandacht brengen van een groot publiek. Met het veranderen van de naam Robeco Zomerconcerten in Robeco Summernights in 2013 wilden de organisaties zich ook actief op het groeiend internationaal en jonger publiek richten. Roderick Munsters, CEO Robeco: “Al 27 jaar bewijzen de Robeco Summernights hun bestaansrecht. Ik ben er trots op samen met veel klanten en collega’s ervaren te hebben dat deze zomerse programmering inmiddels is uitgegroeid tot een begrip en niet meer weg te denken is.”
Veel publiek kwam dit jaar af op de ingelaste André Hazesavond, Trijntje Oosterhuis met haar eerbetoon aan Stevie Wonder, de aria’s tijdens Summernight at the Opera, de pianospelende broers Lucas en Arthur Jussen, violist Joshua Bell met de Academy of St Martin in the Fields, fadozangeres Mariza en DJ Jeff Mills, die de club verruilde voor de concertzaal.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!