Tegelijkertijd scoort Wal-Mart ook het hoogst als bedrijf met de minst betrouwbare reclame.
Dit blijkt uit de American Demographics Perception Study van Aegis Group`s Synovate, die in Advertising Age wordt aangehaald.
De bedrijven met de meest vertrouwenwekkende reclame zijn Wal-Mart, genoemd door 7,2 procent van de ondervraagden, Ford (2,8 procent), Coca-Cola (1,8 procent) en Pepsi (1,8 procent).
De bedrijven waarvan de reclame het minst strookt met het bedrijfsimago zijn Wal-Mart (10 procent), McDonald`s (3,8 procent), Ford (2,7 procent), Carl Jr. (2 procent) en Philip Morris (2 procent).
Het meest vertrouwenwekkende bedrijf in de VS is Ford, genoemd door 6,6 procent van de ondervraagden.
Hierna komen General Electric met 5,6 procent, Wal-Mart met 5,6 procent, General Motors met 4,6 procent en Microsoft met 4,3 procent. De minst betrouwbare bedrijven zijn Enron (9,1 procent), Wal-Mart (7,3 procent), Ford (4,7 procent), General Motors (1,7 procent) en verzekeraars als bedrijfscategorie (1,7 procent).
Blijkbaar hebben enkele van de grootste Amerikaanse bedrijven zoals Wal-Mart, Ford en General Motors zowel hartstochtelijke fans als heel erg felle vijanden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!