Philips kiest voor O&M

Na een uitgebreide, creatieve bureaucompetitie heeft Philips besloten zijn internationale reclamebelangen onder te brengen bij O&M.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De laatste twee bureaus die nog over waren in de competitie waren O&M en TBWA. De eerste is het dus geworden.

Philips’ woordvoerder André Manning zegt: ‘O&M heeft een sterk internationaal netwerk, vooral in de emerging markets. Zowel in b-t-c, als in b-t-b. Dat gaf de doorslag.’

Uit de wandelgangen is te vernemen dat na een aantal jaren waarin de focus sterk lag op het centreren van de internationale merksturing, de nadruk weer wat meer op de regio komt te liggen. Met andere woorden: de verschillende onderdelen en regio’s krijgen weer wat meer ruimte om het Philips-merk zelf te sturen.
De topman van Philips, Frans van Houten, liet onlangs al weten dat hij af wil van de sterke complexiteit van de Philips-organisatie. Het moet allemaal sneller en simpeler. Nu vindt er te veel overleg plaats en is de executie vaak te zwak, zegt Van Houten. Door de sturing wat meer bij de divisies te leggen, hoopt hij dat het merk aan kracht en vitaliteit wint.

De eerste uitingen zijn in de eerste helft van 2012 te verwachten. Met het besluit komt een einde aan de samenwerking van Philips met DDB.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie