De Creative Press Challenge is een jaarlijks terugkerende wedstrijd om de aandacht te vestigen op de essentie van reclame. De opdracht is om de identiteit van een goed doel, dit jaar Fight cancer, te vangen in één pagina.
De juryleden
Topcreatieven Carlo Cavallone (Executive Creative Director, 72andSunny Amsterdam), Darre van Dijk (Chief Creative Officer, Ogilvy & Mather) en Corinne Genestay (Onafhankelijk creatief strateeg) vormen het creatieve hart van de jury. Daarnaast maken Limore Noach (Directeur Fight cancer) en Philippe Remarque (Hoofdredacteur de Volkskrant) deel uit van de jury. De voltallige jury selecteert de top 3 beste ideeën, die door de Persgroep worden geproduceerd. Vervolgens kiest het creatieve hart van de jury de uiteindelijke winnaar. De winnende advertentie wordt geplaatst in de Volkskrant, samen met een exclusief interview met het winnende bureau, en wordt ingezonden naar Cannes.
Darre van Dijk: 'Merken moeten mensen in het hart raken en fans creëren. Het werkt net als muziek: als het je raakt, zing je mee of bezorgt het je een traan. Print is de moeilijkste, maar ook nog steeds één van de mooiste media. Insight en vorm komen op de puurste manier samen op één vel papier.'
Shortlist bureaus
De Creative Press Challenge is een invitation only competitie, om zo de kwaliteit van de inzendingen te waarborgen. De shortlist van reclamebureaus die uitgenodigd worden om deel te nemen, wordt later bekendgemaakt.
Kijk hier voor de shortlist.
Er worden 10 wildcards weggegeven aan teams die hun plaats in de Challenge weten te veroveren met een briljante mail naar info@creativepresschallenge.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!