Pepsi maakt Ronaldo excuses voor extreme campagne

Pepsi heeft zijn excuses moeten aanbieden aan Cristiano Ronaldo voor een campagne van de Zweedse afdeling van Pepsi. Die publiceerde voorafgaand aan de interland tussen Portugal en Zweden foto’s op Facebook waarop een voodoopop van Ronaldo was te zien die op verschillende manieren te grazen wordt genomen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De voetbalwedstrijd werd afgelopen dinsdag gespeeld. Een belangrijke wedstrijd want de winnaar zou zich plaatsen voor het WK, volgend jaar.

Pepsi Zweden bedacht daarom een Facebook-campagne om de Zweden een hart onder de riem te steken.

Op een wel heel extreme manier… Zo werd een pop van Ronaldo op het spoor gelegd, een andere pop werd geplet door een blikje Pepsi Max. En er was een voodoopop, volgeprikt met spelden.

Portugese fans konden de grap niet waarderen. Er werd een Facebook-groep geopend onder de naam &;Ik drink nooit meer Pepsi&;, met inmiddels 121.000 likes.

Ronaldo haalde overigens zijn revanche door met drie doelpunten zijn ploeg naar het WK te schieten.

Vandaag komt Pepsi met een excuus naar Ronaldo: &;We hebben de sport en de geest van de competitie nooit in een negatief daglicht willen stellen. Het spijt ons als mensen zich aangevallen voelen. De foto&;s zijn direct verwijderd. We willen iedereen die het aangaat onze excuses aanbieden.&;

Gelukkig hebben we de foto&;s nog:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie