Dat blijkt uit de online bereikcijfers in april, mei en juni 2015, gepubliceerd door GfK DAM (Digital Audience Measurement, 13+ en alle platformen). Netflix komt in de maand september de top/50 binnen.
De VOD-dienst is in een jaar tijd behoorlijk gegroeid naar 12,5 procent bereik, ofwel 1,7 miljoen uniek bereik in september 2015. Onder jongeren (< 35 jaar) is deze toename het sterkst geweest: 24 procent van hen is in september 2015 via de website en/of app van Netflix bereikt. De stijging is het sterkst geweest op smartphone en tablet.
In de top 50 is een aantal verschuivingen in september ten opzichte van augustus. Zo zijn de weermerken gedaald in bereik en de de sites van de NPO, RTL NL én RTL XL gestegen. Dat laatste houdt waarschijnlijk verband met de start van het nieuwe tv-seizoen.
Verder horen de sites van De Telegraaf en AD tot de stijgers. Opvallend is dat de twee elkaar in bereik niet veel ontlopen (33,7 om 33,3 procent).
Google blijft ruim de grootste in bereik, gevolgd door Facebook, Google Search en YouTube. In de top 10 komt nóg een onderdeel van Google binnen: Gmail.
Uitgesplitst naar bereik op de smartphone staat WhatsApp Messenger op 1, gevolgd door Facebook en Google (exclusief YouTube). Grootste stijgers zijn hier de nieuwssites van AD en De Telegraaf.
De ranglijsten staan hier.