Floriade 2012 wint prestigieuze Duitse pr-prijs

Een campagne voor de Floriade 2012 heeft Der Internationale Deutsche PR-preis 2013 gewonnen. Deze geldt als de belangrijkste onderscheiding in de Duitse pr-branche.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het winnende communicatie- en marketingbureau TAS Emotional Marketing GmbH tekende voor de Floriade 2012. Het bureau uit Essen kreeg als opdracht om het evenement, dat toentertijd nog grotendeels onbekend was bij het Duitse publiek, onder de aandacht van de Duitsers te brengen en ze over te halen om de Floriade te bezoeken.

Journalisten geactiveerd
Om de boodschappen en thema's van het Nederlandse evenement in het kerngebied Ruhrgebied, Niederrhein en het Rheinland bekendheid te geven, werden Duitse journalisten geactiveerd om de tuinenexpositie in Venlo te bezoeken en te verslaan.

Veertig procent erbij
Daarnaast was TAS verantwoordelijk voor de Duitse marketing evenals de onlinecommunicatie van de Floriade. Dankzij een doelgerichte communicatieplanning kon de bekendheid van de wereldtuinbouwtentoonstelling in het doelgebied binnen een jaar tijd van 10% naar 50% worden verhoogd. Het Duitse publiek vormt met 36% na de Nederlandse bezoekers de grootste groep met betalende gasten.

Verheugd
TAS-directeur Peter Mohnhaupt is blij met de prijs. ‘Wij zijn verheugd dat wij met ons werk zoveel Duitsers hebben kunnen bewegen om naar Nederland te gaan. Wij werken altijd graag samen met Nederlandse ondernemingen om die te helpen hun economische doelstellingen in Duitsland te bereiken’, vervolgt hij.

De internationale Duitse PR-prijs wordt jaarlijks uitgereikt door de Deutschen Public Relations Gesellschaft e.V. (DPRG) en het F.A.Zinstituut. Zie ook:

Het winnende Duitse team

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie