Menno Schipper en Nils Taildeman zijn bij DDB & Tribal benoemd tot creative director. De benoeming is het gevolg van groei van DDB & Tribal in 2013, dat klanten won als TomTom, C&A en adidas. Daar komt bij dat executive creative director Mark Chalmers het bureau heeft na ruim een half jaar heeft verlaten. Chalmers werd in maart vorig jaar benoemd tot opvolger van Chris Baylis, die naar Londen vertrok.
Schipper en Taildeman, die ruim 5 jaar bij het bureau in dienst zijn, versterken het creatieve directie team dat momenteel bestaat uit Joris Kuijpers, Dylan de Backer, Bart Mol en Pol Hoenderboom.
Ivo Roefs over de benoeming: 'Menno en Nils hebben de afgelopen jaren bewezen niet alleen goed te zijn in above the line, maar ook gevoel te hebben voor geïntegreerde campagnes met een digitaal hart. In 2013 hebben we er een flink aantal nieuwe klanten bij gekregen, teveel klanten voor de 4-koppige creatieve directie om te overzien. De promotie van Menno & Nils was nodig maar ook meer dan logisch. Daarnaast vinden we het bij DDB & Tribal Amsterdam belangrijk dat talent zich kan blijven door ontwikkelen.'
Schipper & Taildeman worden eindverantwoordelijk op Nuon/Vattenfall, Mammoet, Chocomel, Verbond van Verzekeraars en InShared. Voor die laatste hebben zij met hun werk vorig jaar nog een zilveren ADCN Lamp en 3 keer zilver bij Eurobest ontvangen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!