De makers van online monitoring tool OBI4wan signaleren een fikse stijging van ruim 70% van online publieke klachten, In totaal werden tussen juni 2014 en juni 2015 297.672 klachten gesignaleerd op social media, blogs en fora. Ruim de helft van alle klachten (151.351 klachten) werd op Twitter geplaatst. Dit is een stijging van 50% ten opzichte van het voorgaande jaar.
Ook Klacht.nl – het online platform speciaal bestemd voor het plaatsen van klachten – meet een forse toename op de website. In dezelfde periode als de meting van OBI4wan is een stijging van bijna 30% te zien. Dat zijn maar liefst 23.904 klachten meer dan voorgaand jaar. Deze cijfers duiden op een opwaartse trend in online beklag doen.
OBI4wan merkt op dat de online activiteit van consumenten het voor bedrijven in teoenemende mate van belang maakt om actief te zijn met webcare. 'Klachten zijn een cruciaal onderdeel van de online conversatie en het is daarom belangrijk voor bedrijven om een overzicht te hebben van alle kanalen waar klachten binnen komen en inzicht te krijgen in de personen die deze klachten plaatsen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!