Het gaat niet goed met Twitter. Niet op de beurs en…niet op Twitter. Het aantal gebruikers neemt maar niet toe en volgens CFO Anthony Noto ligt groei voorlopig ook niet in de lijn der verwachting.
Kwartaalcijfers
Bij de presentatie van de kwartaalcijfers deze week zei hij: 'We do not expect to see sustained meaningful growth in MAU until we start to reach the mass market. We expect that will take a considerable amount of time.' MAU, voor alle duidelijkheid, zijn monthly average users. Gevolg van de uitspraken van de CFO: de beurskoers daalde met 14%.
Vertraagd
Hoe slecht het gaat met Twitter is in een oogopslag te zien in onderstaande grafiek.
Sinds 2011 is de groei van het aantal MAU’s steeds verder vertraagd en zelfs onder de 20% gedoken in het laatste jaar. ‘With no pickup on the horizon, investors have reason to wonder if Twitter's hyper-growth days are well behind it,’ stelt Business Insider.
Geen massamedium
Onderstaande infografic, ontwikkeld door Instavest, legt haarfijn de oorzaken van die stagnerende groeicijfers bloot.
Early adopters
Grootste probleem: het lukt Twitter maar niet om een massamedium te worden. De early adopters blijven het medium trouw, maar de ‘sprong’ naar de early majority weet het bedrijf niet te maken. Ruim een miljard wereldburgers hebben Twitter geprobeerd, maar zijn afgehaakt. Poor messaging, is een ander probleem. Twitter legt de ‘massa’ niet goed uit wat de voordelen zijn. Ook de nieuwe diensten als Periscope worden nauwelijks massaal omarmd. Tot slot werkt het feit dat het medium nog steeds geen CEO heeft, pleit niet in Twitters voordeel.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!