Vandaag start een nieuwe versie van sociaal netwerk Hyves. De belangrijkste nieuwe extra's zijn de personalisatietools en het onderdeel scholen.
Raymond Spanjar, directeur Hyves: 'We hebben geprobeerd de energie en creativiteit van Amerikaanse communities te combineren met een eenvoudige interface, die zonder kennis van HTML te gebruiken is.'
Zo wordt via 'Pimp my hyve' het aanbrengen van een persoonlijke touch makkelijker. Spanjar: ' Veel sites werken of alleen met skins, die de eigen creativiteit uitsluiten, of met HTML, die weinig mensen beheersen. Wij hopen op deze manier eenvoud met creativiteit te combineren. Van de leukste designs maken we weer skins, zodat de Hyvers van elkaars creativiteit gebruik kunnen maken.'
Scholen
Nieuw is een apart 'scholen & bedrijven' onderdeel. Spanjar: 'We hoorden vaak dat Hyvers het zo leuk vonden om oud-klasgenoten terug te vinden, vandaar.
Je kunt hier nu ook zien hoe het met ze gaat dankzij hun foto's, krabbels en weblogs. En een nationale primeur: iedereen kan elkaar gratis berichten sturen.'
Heden ipv verleden
De nieuwe site is een eerste versie. Spanjar: 'We zullen dit uitbouwen tot complete sites voor scholen, universiteiten en bedrijven. In tegenstelling tot bijvoorbeeld andere sites willen we het accent veel meer op het heden leggen dan als naslagwerk voor het verleden.'
Profielen gelinkt op interesse
Profielen zijn nu gekoppeld op basis van interesse/films/boeken. 'Dat is iets wat we natuurlijk al veel eerder hadden moeten doen. Met 1 klik zie je nu wie óók gek is op Star Wars, fierljeppen en All marketeers are liars!'
Adverteren in je netwerk
Hyvers kunnen voortaan hun Marktplaats advertentie onder de aandacht brengen van vrienden. Tegen een vergoeding van zo'n 5 euro wordt van hun advertentie automatisch een banner gemaakt en alleen in hun netwerk getoond.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!