Gillette Fusion: the best a man can get?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

We hebben er meer dan een jaar naar uitgekeken, morgen is het dan eindelijk zover: het geweld rond de barst los, de grootste productintroductie uit de historie van Procter & Gamble. Voor het eerst wordt een product van P&G in vierduizend winkels tegelijk gelanceerd.

Er zijn echter al 1500 Nederlandse mannen sinds de Kerst druk met de Fusion in de weer. mocht namelijk aan de slag voor P&G om de word of mouth op gang te brengen. Het gaat P&G echter niet alleen om de WOM, de feedback die wordt gerapporteerd aan Buzzer wordt door Procter ingezet om het product en de marketing ervan te optimaliseren. Het project loopt 3 maanden waarin het bedrijf een paar honderdduizend mensen met hun gebruiksverhalen, informatie, samples en andere drempel-verlagende instrumenten zoals kortingsbonnen hoopt te bereiken. Nieuw is overigens dat Buzzer ook een paar honderd Belgische buzzers heeft gemobiliseerd, hiermee zet het bedrijf haar eerste stappen in het buitenland.

Vooral op Amerikaanse weblogs wordt er al druk gediscussieerd over het nut van de 6 mesjes. Vanochtend hoorde ik toevallig ook een BNR verslaggever het product testen. Blijkbaar heeft P&G ook de nodige PR ingezet. Helaas voor Procter was de verslaggever niet echt tevreden met het eindresultaat. Maar goed, er wordt over gepraat.

Volgens Procter is uit onderzoek gebleken dat het aantal mesjes minder belangrijk is voor een glad scheerresultaat of het comfort dan de ruimte ertussen. Hoe dichter de mesjes op elkaar staan hoe minder druk op de huid en dus minder irritatie. Hoe beter de coating (toplaag) op de mesjes en hoe beter de mesjes trapsgewijs geplaatst zijn, hoe gladder je scheert. Het aantal van 5 is bedoeld om de druk beter te verdelen en dus voor meer comfort. Het zesde mesje op de achterkant is bedoeld voor het lastige precisiewerk. Nu heb ik toevallig geen last van baardgroei, dus ik kan het product helaas niet zelf op toegevoegde waarde beoordelen.

Naast het nodige mediageweld worden er aantrekkelijk promotrices ingezet in drogisterijen om het product op de juiste plaats onder de aandacht te brengen. Mocht je dus overtuigd willen worden, ga op zoek en laat je aankomend weekend verleiden?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie