Bedrijven weten zich nog geen raad met e-mail

De consument heeft er met e-mail een communicatiekanaal bij gekregen. Maar in dringende gevallen kan hij toch beter even bellen met de leverancier of een brief sturen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De beantwoording van e-mail laat namelijk nog steeds te wensen over, zo blijkt uit onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen onder 99 b-to-c bedrijven.

De kwaliteit van de beantwoording van e-mail is niet best. 30 procent van de e-mailverzoeken wordt niet beantwoord en 28 procent van de wel beantwoorde verzoeken bevat geen of een onvolledig antwoord. Ook de snelheid van antwoord laat te wensen over. De bedrijven die reageren doen daar gemiddeld twee dagen, 13 uur en 39 minuten over. Internetbedrijven en financiële dienstverleners reageren nog het snelst op een verzoek per e-mail. De RUG concludeert dat online customer service nog te vaak de verantwoordelijkheid van de IT-afdeling is.

< SIZE=1>Bron: Tijdschrift voor Marketing nr11 <#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie