De nieuwe app maakt gebruik van een zelflerend algoritme. Hoe werkt het: De app is geoptimaliseerd voor het gebruik door beide ouders. Als ouder ‘to be’ krijg je diverse namen voorgeschoteld. Deze kun je goedkeuren of afwijzen. De goedgekeurde namen komen vervolgens in een ‘matchlijst’ te staan.
In de database zitten ruim 10.000 babynamen, maar je kunt ook eigen verzonnen namen invoeren. Deze naam verschijnt dan vanzelf een keer bij je partner op het scherm. Daarnaast kun je de namen van je huidige kinderen invoeren, zodat het systeem nog meer over jou leert en relevante namen kan laten zien.
Waardevolle data
Zwitsal heeft na eigen onderzoek geconcludeerd dat binnen het domein baby’s de meest gezochte term ‘babynamen’ is, en zag daar een kans. Marco Groenendijk, managing director van iOnline: ‘Wij zijn toen met het idee voor een zelflerende app gekomen. Door de opzet van de app krijgt Zwitsal inzichten en toegang tot een schat aan informatie over de aanstaande ouders. Daarnaast krijgt men inzicht in de populariteit van namen en de fase van de zwangerschap.’
Vaderdata
Doordat de babynamen app informatie vraagt van beide ouders, krijgt Zwitsal ook data over de vaders, een doelgroep die voor het babymerk vooralsnog buiten beeld bleef. ‘Potentiële moeders waren voor ons al wel goed te bereiken, alleen hadden wij potentiële vaders nog niet in beeld. Met de app verwachten we ook meer zicht te krijgen op de vaders in spé. Maar bovenal hopen we met de app een steentje bij te kunnen dragen aan een van de belangrijkste beslissingen die ouders moeten maken: het kiezen van een mooie naam,’ geeft Lauranne Vleeming, marketeer bij Zwitsal, aan.
De eerste pilot draait nu in Nederland, maar bij succes zullen andere landen snel volgen, aldus Zwitsal en iOnline.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!