De fastfoodketen gaf 22 augustus 3.000 flesjes (zonfactor 30) weg in filialen in de Verenigde Staten. Amerikanen konden ze ook via ExtraCrispySunscreen.com aanvragen.
De cmo van van KFC, Kevin Hochman, gaf als reden dat zonlotion altijd hetzelfde ruikt, en dat de keten het dus een goed idee vond om er eentje met de geur van gefrituurde kip te maken: Extra Crispy.
Extra Crispy
De zonnebrand volgt op een advertentiecampagne waarin de ‘Extra Crispy Chicken’ werd gepromoot. De campagne is een succes volgens de cmo, vandaar de verlenging van de campagne op deze manier.
‘De geur brengen de jeugd weer in herinnering, en dan vaak ook de bezoekjes aan KFC’, aldus de cmo. Vandaar dat hij dacht dat deze zonnebrandcrème een succes zal worden. En hij had gelijk. De voorraad flesjes was na een dag al op.
Bron: Business Insider
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!