Beide bedrijven blijven onafhankelijke ondernemingen met elk hun eigen klanten en producten. Daarnaast zullen ze gezamenlijk mogelijkheden verkennen voor het verbeteren van de diensten.
Netquest, met het hoofdkantoor in Barcelona, is de toonaangevende online panel provider voor marktonderzoek in Latijns-Amerika, Spanje en Portugal. De Netquest panels bestaan uit ruim 450.000 consumenten in 21 landen, die zijn geworven op invite-only basis.
Monitoringbedrijf Wakoopa richt zich eveneens op online marktonderzoek. Het bedrijf heeft 'passieve meettechnologien' ontwikkeld dat opdrachtgevers inzicht biedt in digitaal gedrag van consumenten op pc, smartphone en tabletis. Wakoopa is in 2007 opgericht. Investeerders zijn onder meer henQ en Big Bang Ventures.
Piet Hein van Dam (foto), ceo Wakoopa: “Samen hebben we de kans om door te gaan met het bouwen van fantastische technologieën en tegelijkertijd nieuwe mogelijkheden te verkennen. Wakoopa blijft gefocust op het bouwen van de beste passive measurement technologie en het kunnen aanbieden van deze data en inzichten aan onze klanten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!