VrijMiBlog #23: de wekelijkse social media update

Social media bureau Blauw Gras praat je bij! Deze week hebben we het over Insta-ads, een update van Facebook Pages, de inhaker van de week en… hoe Tinder eindelijk uitkomst gaat bieden bij liefde op de eerste selfie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Instagram speelt zich in de kijker van bedrijven
Insta-ads in zicht! We stonden al maanden trappelend op de uitkijk en eindelijk is dan de datum onthuld: vanaf 30 september worden advertenties op wereldwijd uitgerold. Hoogstwaarschijnlijk wordt het dan ook in Nederland mogelijk om te adverteren op Instagram. Met het beste van de infrastructuur van Facebook ads wordt het op Instagram net zo makkelijk om je doelgroep te targetten. Ook wordt de limiet van 15 seconden voor een reclamefilmpje verhoogd naar 30 seconden. Dat is een hele halve minuut! Twee weken geleden lieten we je in onze al weten dat het naast vierkante beelden ook mogelijk is om foto’s in landschapsformaat te gebruiken. Met de Insta-ads zal Instagram voor veel bedrijven een veel interessanter social medium worden. Wij houden deze spannende ontwikkelingen nauwlettend voor je in de gaten! 

Update Facebook Pages
Steeds meer mensen gebruiken Facebook op hun telefoon of tablet. Om scroll-duimen en click-vingers te voorkomen wordt het dan ook hoog tijd om makkelijker mobiel te kunnen navigeren op Facebook. Deze week introduceerde het sociale medium een update voor , waardoor het navigeren op bedrijfspagina’s makkelijker wordt dankzij een nieuwe layout. Daarnaast is er ook een prominentere call-to-action button, waardoor je met een druk op de knop contact opneemt met het bedrijf waarnaar je zit te koekeloeren. De nieuwe knop is volgens Facebook “bigger and brighter”, en zit direct onder de cover foto. Een laatste fantastische nieuwe feature is dat bedrijven zelf hun overzicht kunnen inrichten, zodat de pagina nog meer custom made is voor de consument. Dus of je nu een eigen schoonmaakbedrijfje hebt of iets ruimer in de slappe was zit en een groot bedrijf runt; dit is goed nieuws voor je zakelijke mobiele Facebook pagina.

Inhaker van de week
De was deze week herrie aan het schoppen over het Koningslied en schreeuwde beschuldigingen van de daken aan het adres van DWDD en NPO. Helaas waren deze “ ” voor veel radiostations een aanleiding om het Koningslied weer eens op de speelplaat te leggen. Dit is natuurlijk niet om aan te horen. Gelukkig kwam met een praktische oplossing om gehoorschade te voorkomen. 

Tinder’s Super Like
Stel je voor: je bent aan het tinderden en swiped het ene na het andere lekkere hapje je virtuele liefdesnest binnen. Maar dan… plotseling staat je hart even stil en trilt je duim boven het scherm van je telefoon. Je weet het zeker: dit is de ware. Dit is liefde op de eerste selfie. Jouw selfieprins(es) op het witte paard is binnen handbereik, maar wat als je over het hoofd wordt gezien? Voor dit soort cruciale momenten - die de rest van je leven zouden kunnen bepalen - biedt eindelijk een oplossing. De Super Like. Door deze virtuele move in te zetten zal de ware Jacob(obien) bij het zien van jouw foto weten hoe super enthousiast jij bent. Ideaal toch? Momenteel is deze feature alleen nog beschikbaar in Australië, maar zou in de komende weken wereldwijd beschikbaar moeten worden. Eindbaas Sean Rad: “Ik zeg altijd dat een match op Tinder is zoals oogcontact met iemand aan de andere kant van de ruimte. Super Like is meer zoals op iemand afstappen en ‘hallo’ zeggen.” 

Wij denken dat Sean wellicht iets te veel tijd achter het beeldscherm door heeft gebracht en gewoon weer eens een biertje in de kroeg zou moeten gaan drinken. Gelukkig vinden wij het geen probleem om het goede voorbeeld te geven! Fijne VrijMiBo!

Deze bijdrage is geschreven door . Wij geven merken een gezicht op social media.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie