Waar KLM als redelijk vooruitstrevend op het gebied van sociale media bekend staat, moeten sommige luchtvaartmaatschappijen nog wel wat stappen maken. Het bontst maakt de Amerikaanse maatschappij United Airlines het. Nog niet zo lang geleden bestempelde de Britse krant The Independent een reactie op een klacht van een reiziger als de minst oprechte excuusbrief ooit. Logisch, want de klant kreeg als reactie een formulier toegestuurd waarin niet gerefereerd werd aan haar klacht, maar naar een (specific indicent) en een (specific item). Zelf werd ze aangeduid als [costumer name].
Kan gebeuren. Het feit dat het bericht breed werd uitgemeten via sociale media, heeft bij United niet meteen tot actie geleid. Sterker: het bedrijf is nog een stap verdergegaan in het ontmenselijken van zijn klachten- en klantenservice. Zo kreeg een Amerikaanse journalist onlangs als reactie op een vraag een keurig briefje terug waarin hij werd aangesproken als Mr Human.
Voor de klager een duidelijk bewijs dat de klantenservice van luchtvaartmaatschappijen door robots bemand wordt is. Zijn tweet aan alle grote Airlines, ' Please confirm you are human and have not been taken over by robots' is tot nog toe alleen door American Airlines beanttwoord. De maatschappij ontkent dat machines de macht op customer service hebben overgenomen .
'We assure you there has been no #robot takeover here! We're human and here to help 24/7'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!