Twee op de drie Nederlandse mannen beschouwen scheren als een noodzakelijk kwaad. Zo blijkt uit onderzoek van Trendbox, te lezen op marketing-online.nl. Bijna de helft van de scheerders slaat de scheerbeurt minstens één dag in de week over.
Gillette (Op de site van Procter & Gamble komt Gillette nota bene nog niet voor in het merkenABC...en een Nederlandse Gillette-site ontbreekt)) is marktleider op het gebied van scheerschuim en mesjes, maar merken als Nivea for Men, Sanex en Wilkinson (ook geen Nederlandse website) kloppen nadrukkelijk aan de poort.
Bij de leveranciers van scheerapparaten is Philips de absolute koploper, ver voor Braun ( Procter & Gamble, ook hier mis ik een Nederlandse website...).
Scheren met het mes heeft nog steeds de voorkeur boven het scheerapparaat, alhoewel steeds meer jongeren kiezen voor een elektrisch scheerapparaat. Het scheermes is wel nog steeds de populairste scheermethode in de leeftijdsgroep 25-49 jaar.
De scheerkwast wordt nog door één op de zeven mannen wel eens gebruikt, maar met name door ouderen, dus Trendbox voorspelt dan ook dat de kwast op termijn uit beeld zal verdwijnen.
Datzelfde lijkt te gelden voor het klassieke scheerspiegeltje, hoewel ook sommige jongere mannen dat nog wel een leuk hebbeding lijken te vinden. Meer scheertrends.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!