Mineraalwaterproducent Sourcy is een campagne ‘de Wisseltruc Weken’ gestart om aandacht te vragen voor de inname van suiker door kinderen.
Sourcy wil ouders en kinderen ‘op een laagdrempelige manier laten zien hoeveel suiker in de drinkpakjes voor kinderen zit.’
Acht weken lang
Acht weken lang kunnen zij zich laten informeren over de hoeveelheid suiker in drinkpakjes en in een speciale Wisseltruck kunnen ze de pakjes die zij vaak drinken, omruilen voor pakjes bronwater met een fruitsmaakje zonder suiker of zoetstoffen.
Speciaal voor de campagne ontwikkelde het merk de Suikerschijf: een draaischijf voor thuis waarmee ouders en kinderen in een handomdraai kunnen zien hoeveel suiker er in de meest gekochte drinkpakjes zit.
Drinkpakjes kan men omwisselen voor twee pakjes Sourcy Water met een Fruitsmaakje in drie smaken. Sourcy: ‘Elke smaak heeft zijn eigen figuurtje: Mickey Mouse (aardbei), Donald Duck (banaan) en Pluto (sinaasappel); dat maakt verantwoord drinken ook nog eens leuk.’
https://www.puspack.com/