Vanaf vandaag zal interviewer Lars Sørensen voor de bank SNS aan de slag gaan als 'brand journalist'. Hij gaat SNS in tweewekelijkse YouTube-video’s alle vragen stellen die 'hij nodig vindt om de bank scherp en op koers te houden', aldus SNS. Twee weken geleden kondigde SNS een nieuwe koers aan en stelde dat bankieren anders en ‘veel normaler’ kan.
Of het tot pijnlijke journalistieke vondsten zal leiden is de vraag, of eigenlijk ook niet, want het lijkt toch vooral een pr-actie, ook gezien de video en het persbericht die SNS Bank bij het begin van het werk van Sørensen uitbracht. Daarin laat de bank weten dat het met de komst van Sørensen 'als eerste invulling aan het begrip “Brand journalism” in de Nederlandse financiële wereld geeft'.
Sørensen is in het dagelijkse leven werkzaam als 'ondernemer op de zakelijke evenementenmarkt', soms te horen als mede-presentator op BNR Nieuwsradio en laat zich vooral inhuren als dagvoorzitter.
Onafhankelijk
SNS laat in datzelfde persbericht weten dat Sørensen onafhankelijk zijn werk kan doen en alle vragen kan stellen die bij klanten en in de publieke opinie leven. Hij gaat zijn vragen baseren op onderwerpen die binnenkomen bij SNS Klantenservice en die online en via sociale media. Maar ook vragen die op sociale media en via de online SNS Klantcommunity worden gesteld zijn een bron.
'We vinden het belangrijk dat we verantwoording af blijven leggen over de acties die we ondernemen om bankieren weer normaal te maken', stelt Ton Timmerman, directeur SNS Klantenservice.
Rood staan
SNS heeft een introductievideo gemaakt van Sørensens werk voor SNS. Vandaag stelt hij zijn eerste vragen aan Patrick Kuijsters (directeur marketing en online bij SNS) over het feit dat de bank haar klanten drie dagen per maand geen debetrente bij rood stand in rekening te brengt. Ook volgen er films over schommelende spaarrentes en hoe een bank eigenlijk werkt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!