AD kwam vanmorgen met een artikel op basis van ingewijden waarin werd gesproken over het de komende tijd schrappen van het kwart van het personeelsbestand. SBS, onderdeel van Sanoma, heeft zo’n 440 fte, dus zou het gaan om ruim honderd banen. Ook zou in 2017 nog een ontslagronde komen.
Volgens SBS-woordvoerder Jaap Paulsen is het pertinent onjuist dat er een kwart van de banen verdwijnt. Er wordt afscheid genomen van tien mensen bij het bedrijf, waarvan SBS Broadcasting, SBS Productions en Veronica Uitgeverij deel uitmaken. ‘Wij wilden het getal van tien niet eerder noemen dan dat dit bij de medewerkers bekend was.’ Vanmorgen heeft SBS dit aan de betreffende tien meegedeeld. 'Het gaat om mensen die helaas boventallig zijn geraakt als gevolg van procesverbeteringen.'
Paulsen: ‘SBS is een gezond en toekomstbestendig bedrijf doordat we reageren op de ontwikkelingen om ons heen. Soms vragen die om een nieuwe werkwijze of efficiëntere processen, daar blijven wij naar kijken net als vele andere bedrijven doen. Dan kan het ook zijn dat we in de toekomst met iets minder of andere mensen verder gaan, maar dan gaat het bij lange na niet om de door anonieme ‘insiders’ genoemde aantallen, die spreken over ontslag voor een kwart van het personeel.’
Ook vertrek directieleden
Naast de tien banen verdwijnen ook enkele topfuncties. Chief Digital Officer David Vink (zoals Adformatie dinsdag meldde) en daarnaast Chief Marketing Officer Nina Nomden vertrekken. Hun vertrek staat volgens Paulsen los van het schrappen van de tien banen.
Net als andere tv-bedrijven heeft SBS last van de dalende lineaire kijktijd en de druk op de tv-bestedingen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!