Samenwerking met een goed doel vergroot de aankoopintentie

Een samenwerking tussen een commercieel merk en een goed doel is positief voor beide merken, blijkt uit onderzoek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een samenwerking tussen een commercieel merk en een goed doel vergroot de aankoopintentie en verbetert de merkperceptie. Dat blijkt uit onderzoek naar de effecten van co-branding opgezet door , en onderzoeksbureau .

Positief
Het onderzoek toont aan dat 67% van de Nederlandse consumenten positief is over een dergelijke samenwerking. 27% is daarnaast eerder geneigd producten te kopen van een merk dat samenwerkt met een goed doel. Een kwart geeft aan dat het beeld over het merk positiever wordt wanneer het samenwerkt met een goed doel.

Concurrentie
De markt voor goede doelen staat onder druk. Dit komt door economische tegenwind van de afgelopen jaren en de grote concurrentie tussen de goede doelen, aldus Robbert Bodegraven, advocacy en campagne directeur bij War Child Holland. Voor hen is het belangrijk om te zoeken naar nieuwe samenwerkingen en manieren van fondsenwerving. José Evers, Strategy Partner bij XXS Amsterdam: &;In een tijd waar het voor merken en fast-movers steeds moeilijker wordt om zich te onderscheiden en waar goede doelen gekort worden op subsidies waardoor ze nieuwe bronnen moeten aanboren, biedt pro-sociale marketing enorme kansen&;.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie